Pozitivní přístup k lidem - pedagogika

Napsal Astroesoterickaspol.bloger.cz (») 15. 4. 2008 v kategorii Pedagogika, přečteno: 2242×
50-hezky-den.jpg

Pozitivní přístup k lidem
A. ÚVODNÍ ČÁST
a) Vymezení tématu, východisko
POZITIVNÍ PŘÍSTUP K ŽÁKŮM NA PODKLADECH KŘESŤANSTVÍ - VÝCHODISKO
Převzali jsme vládu nad mnoha věcmi, dobýváme vesmír, ale dosud jsme se nenaučili řídit sami sebe.

Vycházím z náboženskoduchovních informací v textech křesťanské literatury. Už tak významné osobnosti v pedagogické praxi, jako jsou M.J.Hus nebo J.A.Komenský, čerpaly z Božího slova. Hus pozna-menává mimo jiné: "My po něm (Kristovi) sloveme kristiani...", tedy česky křesťané. J.A.Komenský říká: "...křesťan ve jménu Kristovu pokřtěný a v něj jako v svůj kmen vštípený, má po křestansku, totiž kristovsku živ býti...".
Poprvé se toto označení vyskytlo asi ve čtyřicátých létech v Antiochii pro Jeho, Kristovy vyznavače.
Poučení, které v životě Kristově hledali tak významné osobnosti na poli učitelském, nenechává ani mně lhostejnou. Jejich díla jsou stále studována a jsou i dnes aktuální.
Studovat tuto problematiku lze na podkladě filozofickém nebo společenském. Já se jí budu zabývat z hlediska filosofického, na bázi duchovní, kde lze nalézt různé myšlenkové proudy. Křesťanství je velmi rozšířeno na celém světě. Jeho základní učení je v Bibli. Naše území, dle světového měřítka, se nachází relativně nedaleko Jeruzaléma, kolébky křesťanství, téměř v centru křesťanské oblasti. Mnohé myšlenky, zvláště ty, jež jsou obsahem Knihy přísloví, se stály běžnou součásti podvědomí lidí a to i těch, kteří si říkají ateisté. Jejich chování se také řídí tradicí, která do určité míry vychází z biblického učení. Většinou si to neuvědomují. Naše kultura i historie, avšak ne pouze naše, je jím téměř 2000 let ovlivňo-vána.
Různost náboženských obcí, které vycházejí z křesťanství, tedy z učení Nového zákona, je velká, ačkoli fundament je společný. Co je odlišuje? Je to různý způsob chápání a tedy i výkladů některých částí textů. U nás je početná skupina katolíků, novověrců-čili letničních církví, Svědků Jehovových, církve Adventistů sedmého dne aj.
Z velkých osobností zde připomenu alespoň Husa, Komenského, Tolstého, jejichž díla jsou spjata a prodchnuta vírou v Boha podle biblického učení.
Známý židovský historik, u kterého lze čerpat informace z období před našim letopočtem, o starozákonních bohoslužbách, je Augustus Flavius.
Prameny poznání osoby Ježíše Krista jsou především první tři evangelia, a to evangelium Matoušovo, Markovo a Lukášovo. Z mimokřesťanských autorů má stručné zmínky o Kristovi Tacitus. Sděluje nám, že jméno Kristus je původem označení křesťanů a že Kristus byl za císaře Tiberia popraven prokurátorem Pilátem Pontským, rozumíme odsouzen k tomuto trestu. Dále J.Flavius činí zmínku o Jakubovi, bratru Ježíše, nazývaném Kristus. Také starší vrstva talmudu v po-lemice proti Kristovi, J.Nazaretskému dokazuje tak historičnost Ježíše, ikdyž podává jen neucelený obraz. Čtvrté dosud nejmenované Janovo evangelium má historický základ s mnohými jednotlivostmi.
Ježíš z hebrejského Ješua znamená Hospodin je spása, označuje Jeho lidský zjev. Kristus z hebrejštiny Christos znamená pomazaný a je titulem podobně jako dnes pán.
Víra v Krista Ježíše, který vzkříšen Bohem Otcem, zvítězil tak nad smrtí, se stala základem křesťanského náboženství. Víra se šířila za hranice židovského území v l. století hlavně misijní činností apoštola Pavla, mezi pohany, to jest mezi nepalestinské náro-dy. /Sk.11:26, Sk.3;15

Hodnocení:     nejlepší   1 2 3 4 5   odpad
Facebook MySpace Google Twitter Topčlánky.cz Linkuj.cz Jagg.cz Vybrali.sme.sk Del.icio.us

Komentáře

Článek ještě nebyl okomentován.

Komentáře tohoto článku jsou moderovány. Váš příspěvek se zobrazí až po schválení autorem článku.

Nový komentář

Téma:
Jméno:
Notif. e-mail *:
Komentář:
  [b] [obr]
Odpovězte prosím číslicemi: Součet čísel jedenáct a šest