Dokončení o rozdělení dle učenlivosti na skupiny

Napsal Astroesoterickaspol.bloger.cz (») 3. 4. 2011 v kategorii Pedagogika, přečteno: 2072×
snimek-061be.jpg

Někteří lidé se nenechají přirozeně využívat psychickým upírem. To je individuum, které nejpřátelštějším způsobem bez absolutních zábran, přichází opakovaně a neodbytně pro různé půjčky, dárky, fyzickou a společensko-sociální výpomoc. Takové chování je impertinencí v nejvyšší míře, současně je korektně a dlouhodobě velmi dovedně skrývané. Nikdy člověku nic nevracejí, nikdy nenabízí protislužbu, je těžké se jich zbavit.

Průměrní slušní lidé mají všude zájem o pozitivně se rozvíjející interakce s okolím. Jsou užiteční druhým a sami si zato odnášejí radost, že "dávají" něco ze sebe.. Nejsou egocentricky orientovanými sobci. Jeví značnou adaptabilitu. V transpersonálních interakcích pozorujeme spíše extroverzi. A vědí co chtějí a co nechtějí. Patří k lidem, jejichž jimi obsažena skupina má tu největší příležitost přijmout, interiorizovat (zvnitřnit) a podržet učení. A co je důležitější, že nezůstanou u teoretickým vědomostí, nýbrž po té, co poznatky zvnitřnili v sobě, tak je také prakticky využijí. Přitom zde nehovořím o premiantech. Každý člověk má dar, vnitřní dar, který může rozdávat, nalezl-li ho sám v sobě a věnuje-li se mu. Jde například o umění psaní básní, procítěný zpěv, konstrukci strojů.., anebo jen milé slůvko v příhodný čas, které působí na druhé jako lék!

Lidské vědění je stále širší a širší a nikdo není na světě, kdo by mohl říct, že zná všechno. Stále další hlubší, podrobnější nebo jemnější poznatky a informace se na nás denně hrnou ze všech stran. Ze všech disciplín a vědních oborů. Stále více potřebujeme umět operativně hledat a orientovat se v tom, co právě potřebujeme. Musíme umět účelně využít novinek a přitom se nezhroutit z vědomí jejich přemíry. Nadání pro nové a neznámé je uloženo v levé hemisféře mozku, obdobně jako schopnost pro tvořivé myšlení. Veškerá nadání jsou nerozlučně spjata s danou funkčnosti mozku a jeho materiální kvalitou. Nelze chtít po někom to, co "nemá".

Učíme se nejen pracovat a vzdělávat, nýbrž chovat se tak, bychom v plné šíři mohli prožívat svou jedinečnou a neopakovatelnou životní šanci. Dívat se stále dopředu. Neunikat před potížemi.

Život sám je jedna obrovská a na podněty bohatá škola a my se celý svůj život v ní -ve škole živote- učíme více, než existovat. Náš čas je omezen a je dobré si stále uvědomovat, že:

Nikdo a nikdy nám nevrátí ani jednu krátkou chvíli z minulosti zpět včetně promarněných příležitostí /moje citace/.

V tom směru není pro člověka budující ta filosofie, která mluví o dalších možných životů. Ta některé lidi ukonejšuje, nepodněcuje k maximální snaze dnes, odvádí je od reality a slibuje mlhavé zítřky v nějakém převtělení. To jsem odbočila k buddhismu a hinduismu, kde je považováno za spravedlivé kastování lidí od nejubožejších chudáků až po ty "vyvolené". Mně osobně nepřipadá taková společnost ani normální, ani spravedlivá. Vidíme v Ježíšových postojích k lidem, jak byl naprosto nestranný. Já bych nepovažovala za přesvědčivé, kdyby mě bohatý vysvětloval, jak dobré je pro mne být chudobná. Když si dovolím srovnání s křesťanstvím, pak Ježíš žil skromně a co učil, sám zvládal dělat a dělal. Jeho slova se měnili v činy /Mat.13;3.., Gal.5;16-22,26/.

Hodnocení:     nejlepší   1 2 3 4 5   odpad
Facebook MySpace Google Twitter Topčlánky.cz Linkuj.cz Jagg.cz Vybrali.sme.sk Del.icio.us

Komentáře

Článek ještě nebyl okomentován.

Komentáře tohoto článku jsou moderovány. Váš příspěvek se zobrazí až po schválení autorem článku.

Nový komentář

Téma:
Jméno:
Notif. e-mail *:
Komentář:
  [b] [obr]
Odpovězte prosím číslicemi: Součet čísel čtyři a sedm