14. VSTŘÍCNOST UČITELE K ŽÁKŮM

Napsal Astroesoterickaspol.bloger.cz (») 4. 4. 2012 v kategorii Pedagogika, přečteno: 2690×
snimek-164be.jpg

Kdybychom čekali na setkání s ideálem,

strávili bychom život celý v čekárně. /Pitigrilli/

Obětavost a ochota Ježíše je vidět v tom, že se nikomu nevyhý-bal. Hovořil, poučoval slovy, podobenstvím, činy, kohokoli. Od vzdělaných kněží po nejubožejšího chudáka. Také pomáhal naši hmotné schránce - Léčil. Otevíral lidem oči, uši a ústa učením i doslova ve fyzické rovině. V Jeho podobens-tvích lze vždy nalézt dimenzi sociální, fyzickou, duševní a duchov-ní. Byl soucitný a z velké lásky k lidem chtěl pro ně dělat co dělal, a dě-lal to s láskou a skromností, ne pro svou slávu. Nebylo prioritní ani účelem Jeho návštěvy zde na Zemi, aby hojil nemocná těla. Bylo to na-víc. Když udělal zázrak, mizel v davu, odcházel do ústraní k rozho-voru s Bohem, přikazoval lidu důtklivě, aby se o tom nemluvilo, ne-bo léčil za uzavřenými dveřmi, aby to nebylo okázalé a na očích všem. Přesto proto sklízel závist těch, kteří také vyučovali, ale bez Božího působení, bez Boží moci zázraků. Kteří vyučovali ze sebe, ne z Boha..

Farizeové a saduceové vznikli jako dvě religiózní skupiny ještě před našim letopočtem. Zákoníci pak byli učitelé Starého Zákona, kteří nechtě-li slyšet Ježíšovo učení, Nový Zákon. Ježíš jednal neobvykle, originálně, tvořivě, flexibilně k situaci. Jeho řeč a skutky byly kongruentní. A místo obdivu a zájmu teologů, se dočkal nechutných pomluv a ha-nebných intrik proti své osobě, čili proti Božímu Synu. A dočkal se jejich zlos-ti, vlivem jejich pocitu bezmocnosti, když se srovnali v duchu s ním, Ježíšem. Jistě trpěli i závistí. Přesto vše právě oni měli nejblíže k tomu, aby mohli být jeho kolegy. By-lo by bývalo pro ně a pro všechny lépe, kdyby se bývali příležitostně podělili o informace, rozši-řovali své obzory, zvyšovali si své mistrovství v oboru a koopero-vali. Tím by získávali životní nadhled. Zákoníci otevřeně odmítali kolegu a mistra ve stejném duchovním oboru. Nerespektovali a neuznávali Ho. Z toho lze usoudit, že neměli dobré znalosti Starého Zákona o proroctvích, lze vidět, že nepoznali s Kým mají tu čest a ani nechtěli být otevřeni novým možnostem. Bez toho všeho učitel zakrní. Pozor musíme dát, aby nadaný student, nepředběhl svého, o nic nového se už nezajímajícího učitele. Apoš-tolé byli ve svém naučení dál, než kněží, protože čekali dychtivě na každé slovo svého vzácného Mistra. Dnes, včera a zítra, stále byli žádostiví a žízniví duchovních Pravd.

Doba, v níž právě žijeme, chrlí novinky, které nelze všechny re-gistrovat, ale je hloupost i domýšlivost neprojevit zájem o poučení od toho, kdo ví víc než já. Máme dnes celoživotní možnost heterodidak-ce, bez ohledu na věk, pohlaví, vzdělání a zaměstnání. Jak mohu očekávat od žáků to, co sama z pýchy odmítám? Tedy stálé studium je potřebné.

Stále se opakuje to, že musím začít od sebe. Když to dokážu, poznám také obtíže a náro-ky, které kontinuální vzdělávání na mne klade, zažiji mnohá zříkání se jiných hodnot a pak mohu pochopit lehčeji i další žákovy psychické projevy. Bylo by troufalé chtít od žáka vědomostní nebo výchovné obsahy učiva, které nemám sama interiorizovány (zvnitřněny) a neumím je ap-likovat do života. Co bych na žácích mohla hodnot a jak?

Potřebuji uplatňovat tři aspekty, které výuka nabízí žákovi;

obsahy, operace a motivace /Z.Heluz/. Potřebuji též především připravit sebe na výchovně-vzdělávací proces. /Mat.9;13,24,30/.

Hodnocení:     nejlepší   1 2 3 4 5   odpad
Facebook MySpace Google Twitter Topčlánky.cz Linkuj.cz Jagg.cz Vybrali.sme.sk Del.icio.us

Komentáře

Článek ještě nebyl okomentován.

Komentáře tohoto článku jsou moderovány. Váš příspěvek se zobrazí až po schválení autorem článku.

Nový komentář

Téma:
Jméno:
Notif. e-mail *:
Komentář:
  [b] [obr]
Odpovězte prosím číslicemi: Součet čísel jedna a deset