13. VZTAHY NA VEŘEJNOSTI - začátek

Napsal Astroesoterickaspol.bloger.cz (») 3. 4. 2012 v kategorii Pedagogika, přečteno: 2493×
snimek-162be.jpg

Často bychom se styděli za své nejušlechtilejší skutky,
 kdyby  bylo vidět pohnutky.  /Rochenfoucauld/


 Jedná se o dimenzi sociálního rozvoje v širším slova smyslu, nejen aktivity regulované školou. V Novém Zákonu je celá série vět této kategorie, která radí jak nato. Alespoň tři z nich uvádím obsahově, nikoliv doslovně:

1) Nevzpírej se zlému stejně, vydrž chvíli, než by ses soudil.
    Je nutno chápat nejen doslova. Učitel, který se soudí a hádá o egoistické záležitosti, o různé maličkosti, není tím kladným modelem, hodným žákovy imitace. Není správným a reprezentačním vzorem vůbec pro nikoho.

2) Když nás někdo nutí jít s ním, máme jít i dále než chce.
   Opět myšlenku chápeme do slova i ve vyšší duševně-duchovní rovině. To je být s člověkem a trávit s ním čas, když má potíže. Otevřeně a upřímně pomoct, je-li možno, více než jen minimálně, což by mohlo stačit v onom náhlém okamžiku, ale později už třeba nebude potřebovat, přenese se přes pro něj těžkou chvíli.

3) Když nás někdo o něco prosí, máme mu pomoct a neposílat ho pryč.
    Neměli bychom se stále vymlouvat, že nemáme čas, že pomůžeme zítra nebo pak. Tomu já říkám nikdy. Kdo nezačne s čímkoli hned, asi nezačne vidět své okolí ani pak ! Není to často, že by nás někdo o něco poprosil. Prošení vyšlo z módy. Ale udělá-li to někdo pak vězme, že ten člověk hledá naléhavě pomoc.

Hodnocení:     nejlepší   1 2 3 4 5   odpad
Facebook MySpace Google Twitter Topčlánky.cz Linkuj.cz Jagg.cz Vybrali.sme.sk Del.icio.us

Komentáře

Článek ještě nebyl okomentován.

Komentáře tohoto článku jsou moderovány. Váš příspěvek se zobrazí až po schválení autorem článku.

Nový komentář

Téma:
Jméno:
Notif. e-mail *:
Komentář:
  [b] [obr]
Odpovězte prosím číslicemi: Součet čísel jedna a čtyři