13. VZTAHY NA VEŘEJNOSTI - začátek

Napsal Astroesoterickaspol.bloger.cz (») 3. 4. 2012 v kategorii Pedagogika, přečteno: 2493×
snimek-162be.jpg

Často bychom se styděli za své nejušlechtilejší skutky,
 kdyby  bylo vidět pohnutky.  /Rochenfoucauld/


 Jedná se o dimenzi sociálního rozvoje v širším slova smyslu, nejen aktivity regulované školou. V Novém Zákonu je celá série vět této kategorie, která radí jak nato. Alespoň tři z nich uvádím obsahově, nikoliv doslovně:

1) Nevzpírej se zlému stejně, vydrž chvíli, než by ses soudil.
    Je nutno chápat nejen doslova. Učitel, který se soudí a hádá o egoistické záležitosti, o různé maličkosti, není tím kladným modelem, hodným žákovy imitace. Není správným a reprezentačním vzorem vůbec pro nikoho.

2) Když nás někdo nutí jít s ním, máme jít i dále než chce.
   Opět myšlenku chápeme do slova i ve vyšší duševně-duchovní rovině. To je být s člověkem a trávit s ním čas, když má potíže. Otevřeně a upřímně pomoct, je-li možno, více než jen minimálně, což by mohlo stačit v onom náhlém okamžiku, ale později už třeba nebude potřebovat, přenese se přes pro něj těžkou chvíli.

3) Když nás někdo o něco prosí, máme mu pomoct a neposílat ho pryč.
    Neměli bychom se stále vymlouvat, že nemáme čas, že pomůžeme zítra nebo pak. Tomu já říkám nikdy. Kdo nezačne s čímkoli hned, asi nezačne vidět své okolí ani pak ! Není to často, že by nás někdo o něco poprosil. Prošení vyšlo z módy. Ale udělá-li to někdo pak vězme, že ten člověk hledá naléhavě pomoc.

Hodnocení:     nejlepší   1 2 3 4 5   odpad
Facebook MySpace Google Twitter Topčlánky.cz Linkuj.cz Jagg.cz Vybrali.sme.sk Del.icio.us

Komentáře

Zobrazit: standardní | od aktivních | poslední příspěvky | všechno
Článek ještě nebyl okomentován.

Komentáře tohoto článku jsou moderovány. Váš příspěvek se zobrazí až po schválení autorem článku.

Nový komentář

Téma:
Jméno:
Notif. e-mail *:
Komentář:
  [b] [obr]
Odpovězte prosím číslicemi: Součet čísel čtyři a dvanáct