2. Kde se vzdělával Ježíš

Napsal Astroesoterickaspol.bloger.cz (») 8. 6. 2009 v kategorii Pedagogika, přečteno: 2012×
178-pri-sklenkach-3-5-8.gif

Jsme tak zvyklí přetvařovat se před ostatními, že se nakonec přetvařujeme i sami před sebou.

/F.Rochefoucauld/

Kde čerpal Ježíš, to nás zajímá proto, že bereme-li Jeho poslání jako vzor pro sebe, vzor jak učit, pak je nutno zjistit, kde On sám se připravoval, jak získal svou profesní orientaci, všeobecnou i odbornou a veškerou způsobilost pro své poslání, kterou tolik oplýval, že jí měl více než dost pro všechny. U koho se tak všestranně vychovával?

Vraťme se ještě zpět k Jeho dětství. Nejprve jako většina dětí rostl v průměrné rodině. Imitoval tedy své nejbližší okolí, což je běžné, které mělo průměrnou kvantitu i kvalitu podnětů. Matka se starala o domácnost a o děti, muž vydělával svým tesařským řemeslem na živobytí a na střechu nad hlavou. Jednou za rok navštěvovali rodiče s Ježíšem slavnosti stánků, náboženský svátek konaný v Jeruzalémě. Sem doslova “přicházeli” lidé z jiných dalekých zemí, neboť nebylo dopravy, tak jak ji známe dnes. Tam slyšel jiné řeči, viděl jiné mravy a setkával se s neznámými Mu kulturními obyčeji jiných národů a s neobvyklým oblečením. To obohacovalo jeho rozhled. Jeruzalém byl pro Něj, pokud víme, pravděpodobně jediným zdrojem, jak přímo, názorně a přirozeně přijímal mnohé své poznatky. Nebyly masové sdělovací prostředky, tisk literatury a ilustrace o světě, jak to máme k dispozici my. Tím se zdal celý tehdejší svět větší a nedostupnější. Byl také méně známý vzhledem k nemožnosti rychlého probádání a aktuální prezentací informací.

Ježíš při jedné takové příležitosti, když mu bylo l2 let, vedl velmi odborné rozhovory s předními kněží tehdejší doby, a to přímo v Jeruzalémském chrámu. Dnes bychom řekli, že byl k tomu vnitřně predisponován. Měl talent pro duchovní problematiku, která se stala jeho životním smyslem a posláním. Nelze říct, že se tady některé odpovědi od učenců dověděl, protože Bible sděluje, že jim naopak mnohé vysvětloval. Spíše vidíme, že čerpal z vlastního podvědomí, neboť jeho vědomí toho nemohlo dosud nabýt! Zatím se u otce Josefa, jak bylo mezi syny a otcem tehdy zvykem, naučil jeho manuálnímu řemeslu.

Později, když skutečně nastoupil svou službu Bohu Otci v zájmu lidí na této planetě, opět vyvstává otázka, kde se učil, kde se tedy vlastně tak hodně vzdělal? Bible nám na různých místech odpovídá ústy apoštolů, kteří s Ním trávili 3 roky života, kteří Jej museli znát více, než ostatní lidé. Od nich víme:

Obvykle odcházel na opuštěná místa. Na taková, která byla vzdálená lidí, jako vrcholy hor, zahrady, pouště, pobřeží moře a tam se modlil. Tady ve svém přírodním soukromí, vzdálen lidského pachtění, trávil čas s Bohem. Modlitba je komunikace s Bohem o veškerých záležitostech, které se člověka jakkoli dotýkají. Při modlitbě, v Bibli čteme dále, čerpal vše, co potřeboval. Vše je všechno, tedy vědění, zjevení /obraz, názor/, až po sílu a umění předávat tyto poznatky lidem. Poznatky jak správně žít. Tak byl názorným a živým příkladem, modelem osobnosti, vzorem všem, hodným imitování a následování. Velmi málo spal..

U duchovních lidí a Mistrů je to průvodní znak, nepotřebují příliš spánek pro své psycho-fyzično. Síly a zdroje čerpají v průběhu Tiché modlitby = Meditace v pravém slova porozumění. Krátce jde o Koncentraci sebe a zastavení vnímání zevních podnětů, ale i vnitřních, včetně myšlenek a obrazů a vstup do jiné dimenze..

Jako každý, i On měl své obdivovatele a odpůrce. Jeho přátelé ho nenásledovali proto, že by se usmíval, nebo že by se usilovně snažil být příjemný za všech okolností a získat si popularitu. Síla Jeho osobnosti byla jinde. Proč za ním tisíce šly a obdivovaly Ho? Bylo to jeho charakterem, tím že žil Pravdu a učil ji. Neomezoval se na planá slova, ale naplňoval je svým jednáním. A to vše ho nemohl nikdo jiný, než Jeho Otec Bůh naučit a tím vším obdařit [Otec Bůh: řekl a stalo se].

Ježíšovo dílo bylo uskutečněno pro slávu Boží a záchranu lidí, takový byl význam a smysl všech Jeho činů. Lidé cítili Jeho lásku a opravdovost soucitu, jeho trpělivost a viděli okamžitou pomoc každému, kdo “přišel za Ním a požádal Ho” o ni ! Bylo to také tím, že se neohlížel na malichernosti, nebylo pro Něj rozhodující kým člověk je a k jaké národnosti a skupině patří a už vůbec ne, co má na sobě! Nedělal rozdíly. Učil všechny a současně nenutil k ničemu nikoho, kdo sám neměl zájem. Nezabýval se tím, co člověk vlastní a nikdy nechtěl ničím zaplatit, nebo neočekával za svá kázání a mystickou pomoc jejich revanš. Bránil se i popularitě a lidské slávě tím, že zakazovat říkat těm, kterým pomohl, o svých zvláštních mocích. Neříkal musíš, neříkal nesmíš! Předkládal co je dobré, ukazoval následky zlého a vše ponechával otevřené k lidskému rozhodnutí. Nabízel dobro svobodné vůli člověka a touze jeho srdce, respektoval však a toleroval každého. Nakonec daroval nejen svůj tříletý životní čas, ale i svůj život zadarmo, jako dar. Co to znamená? Dar je to, co si může každý z nás vzít. Je pro nás a když ho uchopím, je navždy můj!

/Mat.2;1, Mat.13;55, Luk.6;12, Mat.11;29/

Facebook MySpace Google Twitter Topčlánky.cz Linkuj.cz Jagg.cz Vybrali.sme.sk Del.icio.us

Komentáře

Článek ještě nebyl okomentován.

Komentáře tohoto článku jsou moderovány. Váš příspěvek se zobrazí až po schválení autorem článku.

Nový komentář

Téma:
Jméno:
Notif. e-mail *:
Komentář:
  [b] [obr]
Odpovězte prosím číslicemi: Součet čísel šest a deset