13. VZTAHY NA VEŘEJNOSTI - pokračování

Napsal Astroesoterickaspol.bloger.cz (») 3. 4. 2012 v kategorii Pedagogika, přečteno: 2391×
snimek-163be.jpg

Je běžným lidským zvykem, nějak se mezi sebou kategorizovat, ně-koho preferovat a nad jiným mávnout rukou. Ne tak se má chovat křesťan. Tak se nemá chovat ani učitel, nebo vychovatel. V okamži-ku, kdy výchovný pracovník překročí práh budovy, je nejvyšší čas, aby odhodil negativní návyky své lidské osobnosti a vžité způsoby a pečlivě vykonával své poslání, kde jeho pracovním předmětem není věc, ale živý proměnlivý člověk.
   Zralý učitel může formovat jemu svěřenou mládež positivně. Jeho aktivity mají na žáka dalekosáhlý dopad a význam. Část má okamžitou odezvu a ostatní má odezvu perspektivní. A to jednak přímou interakcí, ale také přenášenou sdělováním si lidí navzájem mezi sebou informací o něm, o žácích a o škole vůbec. Tak vzniká pověst o určitém učite-li, tak jsou vynášeny hodnotící soudy. Mnohonásobně opakovaná sdělení vše šíří, až se v podvědomí lidí ustálí představa o tom, jaký ten či onen uči-tel je. Pak při vyslovení slova učitel se vybaví automaticky v představách veřejnosti tento pojem s obsahem vztahu veřejnosti k nám, takovým, jaký jsme si v minulosti po léta budovali. Není-li příznivý, nebudeme požívat autoritu tohoto poslání a nebude se nám dostávat ochotné spolupráce rodin a dětí, na čemž nám však velmi záleží. Nebudeme mít na své straně ani zbývající obyvatelstvo, pro podporu a úspěšné zvládání naší práce na veřejnosti.
 Všichni chceme být obklopeni lidmi, kteří jsou k nám hodní. Abychom se splnění takové touhy dočkali, měli bychom začít vytrvale používat při činnostech s dětmi, které nám byly dočasně svěřené, pozitivní a rozvojetvorné metody a formy práce.

Hodnocení:     nejlepší   1 2 3 4 5   odpad
Facebook MySpace Google Twitter Topčlánky.cz Linkuj.cz Jagg.cz Vybrali.sme.sk Del.icio.us

Komentáře

Zobrazit: standardní | od aktivních | poslední příspěvky | všechno
Článek ještě nebyl okomentován.

Komentáře tohoto článku jsou moderovány. Váš příspěvek se zobrazí až po schválení autorem článku.

Nový komentář

Téma:
Jméno:
Notif. e-mail *:
Komentář:
[*1*] [*2*] [*3*] [*4*] [*5*] [*6*] [*7*] [*8*] [*9*] [*10*] [*11*] [*12*] [*13*] [*14*] [*15*] [*16*] [*17*] [*18*] [*19*] [*20*] [*21*] [*22*] [*23*] [*24*] [*25*] [*26*] [*27*] [*28*] [*29*] [*30*] [*31*] [*32*] [*33*] [*34*] [*35*] [*36*] [*37*] [*38*] [*39*] [*40*] [*41*] [*42*] [*43*] [*44*] [*45*] [*46*] [*47*] [*48*] [*49*] [*50*]   [b] [obr]
Odpovězte prosím číslicemi: Součet čísel čtyři a osm